17 października 2017, Wtorek
Na portalu znajduje się 49632 ogłoszeń

Jak wybrać dobrą ofertę pracy?

Przed rozpoczęciem szukania pracy osoby, które chcą podjąć nowe zajęcie, powinny najpierw zdefiniować swoje oczekiwania względem przyszłego pracodawcy, miejsca pracy, a także wymagań finansowych i dodatków do pensji. Nie należy jednak zapominać, że oczekiwania te powinny być dostosowane do posiadanych kwalifikacji. Im są one wyższe i rzadsze – tym większa szansa na znalezienie dobrej oferty pracy.


Osobom, które znalazły się w tej komfortowej sytuacji i mogą wybierać pomiędzy dwoma lub trzema ofertami pracy, zaleca się przygotowanie listy plusów i minusów. Należy też zastanowić się nad tym, co jest istotniejsze, np. czy jesteśmy w stanie zostawać po godzinach za wyższe wynagrodzenie.


Gdzie znaleźć dobrą ofertę pracy?


Pierwszym krokiem zdecydowanej liczby osób, zaliczanych do grona poszukujących pracy jest wpisanie w wyszukiwarkę frazy: „praca oferty”. Po wystukaniu na klawiaturze takiego hasła wyświetlą nam się najpopularniejsze strony z ofertami pracy. Podstawową zaletą tego typu portali ogłoszeniowych jest to, że większość pracodawców zamieszcza na nich swoje oferty pracy. Ponadto zazwyczaj strony o takiej treści pozwalają na wyszukiwanie ofert dostosowanych do konkretnych oczekiwań, co do miejsca pracy, branży, sposobu zatrudnienia, a niekiedy również poziomu wynagrodzenia. Dobrą ofertę pracy można znaleźć również: bezpośrednio na stronie internetowej konkretnego przedsiębiorstwa, a także w prasie i na targach pracy.


Posiadane umiejętności i kompetencje a znalezienie dobrej pracy


Duży wpływ na znalezienie dobrej oferty pracy mają posiadane umiejętności, kompetencje, a także doświadczenie. Niekiedy wykształcenie bywa mniej istotne od posiadanego stażu pracy. Od osób chcących znaleźć pracę, dającą im możliwość rozwoju, a także dobre wynagrodzenie, zazwyczaj pracodawcy oczekują: biegłej znajomości przynajmniej jednego języka obcego (najlepiej angielskiego), znajomości podstawowych programów komputerowych, a także kwalifikacji dostosowanych do konkretnego stanowiska pracy.


Jak wybrać pomiędzy dwoma ofertami pracy?


Osoby, które mają do wyboru dwie oferty pracy i zastanawiają się, na którą z nich się zdecydować, powinny sporządzić listę plusów i minusów każdej z nich. Nie bez znaczenia są takie czynniki, jak: miejsce pracy, atmosfera w niej panująca, a także dodatkowe profity z tytułu zatrudnienia, np. pakiet prywatnej opieki medycznej.


Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj
Nie masz konta? Zarejestruj się

Extra Oferta


Twoja oferta w tym miejscu?

Chcesz aby Twoja oferta pracy wyświetlała się w tym miejscu za jedyne 20 złotych netto? To bardzo proste. Wypromuj swoją ofertę pracy.

Wyróżnij się »

Sonda


Czy warto rozmawiać w pracy o sprawach prywatnych